Výrobce Manfrotto

Informace o předním výrobci profesionálního příslušenství

Manfrotto

Na konci 60. let byl Lino Manfrotto fotoreportérem pro Il Gazzettino a Il Giornale di Vecenza v Bassano del Grappa. Pracoval

rovněž v oblasti průmyslové a reklamní fotografie. Studiové vybavení bylo v té době těžké, neohrabané a práci profesionálům moc neulehčovalo. Na trhu byla řada studiových blesků a světel, ale s příslušenstvím jako jsou stojany, ramena a svorky to bylo neslavné.

Lino Manfrotto se tedy se svým spolupracovníkem pustil do výroby lehkého a pevného stojanu na světla, který měl konečně dostatečnou výšku. V prvních letech jich vyrobil jen několik pro své přátele fotografy. Později se rozhodl je nabízet na mezinárodní úrovni a první významnější objednávka přišla od švýcarského distributora.

První stojany, ramena a teleskopické tyče Manfrotto se vyráběly v garáži. Výrobní kapacita ovšem brzy nestačila pokrýt všechny objednávky od zákazníků.

70. léta

V roce 1972 se Lino Manfrotto setkal s Gilbertem Battochiem, technikem pracujícím pro mechanickou firmu v Bassanu a obchodní duše se setkala se svým technickým protějškem. To byl zásadní okamžik. Bartocchiův příchod proměnil Linovy produkty na třídimenzionální řešení. Dvojice vytvořila skvělý tým a během několika krátkých let vybudovala vedoucí firmu na světové úrovni.

V roce 1974 byl na trh uveden první stativ Manfrotto. Inovativní, lehké a všestranné stativy Manfrotto sklidily úspěch na mnoha trzích. Výrobky jako Superboom, Autopole ( R ) a Superclamp ( R ) se staly důležitou součástí fotografických studií na celém světě. A konkurence? Kopírovala, ale nebyla schopna se vyrovnat inovativnosti, kvalitě, funkčnosti a servisu firmy Manfrotto.

 

80. léta

Firma rostla a v roce 1986 měl Manfrotto už 6 výrobních lokalit v Bassanu. Poté expandoval do do Feltre, kde během dvou let založil  5 dalších továren.

V letech 1987/88 byla založena značka Avenger, která reagovala na potřeby fotografického a filmového trhu. Základní

 charakteristikou značky Avenger byla kvalita výroby, odolnost vůči extrémnímu zacházení a drsným atmosférickým podmínkám a vysoká zatížitelnost.

Inovativní a kvalitní produkty, světově uznávaná značka, špičkový personál a obrovská distribuční síť se zastoupením ve 140 zemích – to vše přitahovalo zájem mezinárodních investorů. V roce 1989 veškeré akcie Lino Manfrotto získala britská Vitec Group plc.,nadnárodní společnost zapsaná na londýnské burze. V té době se Vitec Group pohybovala v broadcastingovém sektoru, kde měla americkou, německou, anglickou a francouzskou dceřinou společnost.

 

90. léta

V roce 1992 došlo k zakoupení francouzské firmy Gitzo, předního výrobce stativů a stativových hlav pro profesionály a pokročilé amatéry.

V roce 1993 byla zakoupena americká firma Bogen specializující se na distribuci fotografického materiálu v USA.

 

2000-2010

V roce 2004 byla v Německu založena distribuční společnost Bogen Imaging GmbH.

V roce 2005 došlo k akvizici izraelské firmy Kata, předního výrobce brašen na videokamery. Ve stejném roce firma získala licenci na distribuci fotobrašen National Geographic.

V roce 2006 byly do distribuční sítě Bogen Imaging pridány dvě skupiny – jedna v Japonsku a druhá ve Spojeném království.

V roce 2010 se Bogen Imaging přejmenovala na Manfrotto Distribution. Ke stávajícím teritoriím Německo, Francie, Itálie, UK, Japonsko a USA se přidal ještě Hong Kong a Šanghaj.

V roce 2011 přichází akvizice značky Lastolite, předního výrobce pozadí a osvětlovacích doplňků pro foto a video průmysl. Lastolite se rovněž stal distributorem papírových pozadí značky Colorama.

Současnost a budoucnost

Současný nástup digitální technologie výrazně změnil foto a video průmysl a vytváří milióny nových fotonadšenců. Manfrotto tento trend očekávalo a nyní na základě svých zkušeností přichází s novými řešeními pro foto a video.

V roce 2010 Manfrotto prošlo evoluční expanzí od profesionálů a amatérů k nové populaci fotografických nadšenců používajících smartphony a kompaktní aparáty, pro které jsou fotografie a videa klíčovým oběživem v rostoucí platformě sociálních sítí. S pomocí vyhlášené reklamní agentury se značka posunula od svého těžiště „Proven Professional“ k inspirativnímu příslibu „Imagine More“. Manfrotto tak nastoupilo cestu k tomu stát se Power Brand.

Manfrotto Imagine More“ vyjadřuje poslání sloužit kreativní obrazové komunitě k plnějšímu vyjádření a vystižení tvořivého ducha bez ohledu na úroveň technické způsobilosti. Toto poslání přivádí firmu k novým produktům, jako jsou LED světla, fotografické příslušenství pro iPhone ( R ), nová řešení pro video, nové brašny a další příslušenství, které bude sloužit mnoha dalším nadšencům i profesionálům po celém světě – ať už jsou jejich technické schopnosti, vybavení a cíle jakékoli.

Odkazy:

Stránky výrobce
Sortiment výrobce

Youtube kanál